Donat dengan oren

Donat dengan oren, versi goreng dengan sentuhan jeruk sitrus yang memberikan rasa yang sangat baik. Pada musim Prapaskah, kami menemui donat di semua kedai roti dan kedai roti, hari ini kami menjumpai donat dengan banyak rasa dan isian. Kita dapati mereka dipenuhi dengan krim, krim, coklat ... Dan dengan perisa lemon, vanila, kayu manis, anise atau oren seperti resipi yang saya cadangkan hari ini.

Yang paling penting dari yang baik goreng adalah doh Mereka mesti sangat berair dan ringan, mereka mesti dimakan pada waktu siang kerana jika dibiarkan untuk hari lain mereka tidak lagi enak.

Donat dengan oren
Pengarang
Jenis resipi: pencuci mulut
Hidangan: 6
Masa Persediaan: 
Masa memasak: 
Jumlah masa: 
Ramuan
  • 150 ml. susu
  • 100 ml. air
  • 180 gr. Dari tepung
  • 50 gr. mentega
  • Sebiji 1 oren
  • Jus sebiji oren
  • 2-3 biji telur
  • 1 sudu teh serbuk penaik
  • Garam garam 1
  • 500 ml. minyak bunga matahari
  • Gula untuk melapisi goreng
Penyediaan
  1. Untuk membuat kepingan oren, pertama-tama kami menyediakan bahan-bahannya. Kami memarut oren dan mengeluarkan jus setengah oren.
  2. Kami meletakkan periuk di atas api dengan susu, air dan mentega, semangat oren dan jus oren. Semasa periuk sedang memanaskan, ambil mangkuk, campurkan tepung dengan ragi dan sedikit garam.
  3. Apabila periuk panas, kami akan menambahkan tepung sekaligus, kacau sehingga adunan keluar dari dinding periuk. Kami kacau dan biarkan berehat selama 5 minit.
  4. Kita akan mulakan dengan menambahkan telur, kacau hingga sebati ke dalam adunan, masukkan telur berikutnya dan kacau lagi. Agar doh lebih konsisten, lebih baik biarkan doh berehat selama 1 jam.
  5. Kami meletakkan kuali dengan minyak bunga matahari hingga panas, kami akan meletakkannya di atas api sederhana. Apabila panas dengan bantuan dua sudu, kita akan mengambil doh dan membentuk bola dan kita akan menambahkannya ke dalam minyak panas. Kami akan melakukannya secara kecil-kecilan.
  6. Kami akan membiarkan gorengan berwarna coklat di semua sisi. Kami akan mengeluarkannya dan meninggalkannya di atas kertas penyerap. Sebelum mereka menyejukkan, kita akan memasukkannya ke dalam gula.
  7. Semasa kita melapisi gula, kita akan meletakkannya di atas dulang hidangan.

 

 


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Menjadi yang pertama untuk komen

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.