Zucchini Mücver: resipi asal Turki

Zucchini Mücver

Mücver adalah goreng tradisional masakan Turki. Mereka biasanya disediakan dengan zucchini cincang sebagai bahan utama dan merupakan alternatif yang bagus untuk menyajikan sayur ini dengan cara yang menarik di atas meja. Mereka kelihatan seperti permulaan yang hebat untuk Krismas kepada saya, bukan?

Makanan bergoreng ini biasanya mempunyai bawang, bawang putih, tepung, hollow dan dill dan itu, dengan beberapa perubahan kecil, yang saya juga pernah gunakan untuk menyediakannya. Ia rangup di luar dan lembut di dalam. Mendapatkan sentuhan rangup adalah kunci kepada kentang goreng ini dan terdapat dua petua untuk ini: toskan zucchini dengan baik dan goreng dalam minyak yang sedikit dan pada api sederhana tinggi.

Anda boleh membentangkannya di atas meja seperti sedia ada atau disertai dengan sos. Saya fikir bahawa pada meja Krismas yang menyajikan satu atau dua sos dengan ini akan memberikan lebih banyak penonjolan kepada pemula ini. Perkara tradisional adalah untuk melayani mereka dengan a sos yogurt tetapi saya suka idea untuk menemani mereka juga dengan a Sos Romesco. Adakah anda berani melakukannya?

Resipi

Zucchini Mücver: goreng tradisi Turki
Ramuan
  • 1 zucchini
  • ½ sudu teh garam
  • ½ bawang putih
  • 2 ulas bawang putih
  • ½ sudu teh jintan
  • ½ sudu teh dill
  • 1 biji telur L
  • 2 sudu besar tepung gandum
  • Minyak zaitun dara untuk menggoreng
Penyediaan
  1. Kami memotong hujung ke zucchini dan memarutnya pada parut kasar. Kami meletakkannya dalam colander, tambah garam, campurkan dan biarkan ia berehat selama 30-40 minit untuk mengeluarkan cecair.
  2. Selepas itu, kami memerahnya dengan tangan kami dan membalutnya dengan kain bersih dan putar untuk menyelesaikan mengeluarkan cecair yang tinggal.
  3. Cincang halus bawang merah dan bawang putih dan campurkan dengan zucchini dalam mangkuk besar.
  4. Dalam satu lagi kecil kita campurkan telur yang telah dipukul bersama rempah dan tepung.
  5. Kami tuangkan campuran ini ke atas zucchini dan campurkan. Kita mesti mencapai campuran yang kekal padat dan tidak tumpah apabila kita memasukkannya ke dalam minyak.
  6. Setelah doh dibuat, kami meletakkan minyak dalam kuali, cukup supaya seluruh asasnya ditutup dengan baik, dan kami memanaskannya dengan api yang sederhana tinggi.
  7. Kami mengambil satu sudu doh dan memasukkannya ke dalam minyak, meratakannya sedikit dengan sudu yang sama untuk memberikannya bentuk pancake. Kami biarkan ia berwarna perang dan kemudian kami membalikkannya.
  8. Kami membuat semua goreng dengan cara yang sama, dalam kelompok tiga atau empat.
  9. Semasa ia menjadi perang, kami mengeluarkannya dan meletakkannya, tanpa menimbunnya, di atas rak dengan kertas dapur untuk menyerap lemak berlebihan.
  10. Kami menghidangkan mücvers zucchini yang baru dibuat.

 

 

 


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Menjadi yang pertama untuk komen

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.