Pestiños dengan gula dan kayu manis

perosak-dengan-gula-dan-kayu manis

Beberapa gula-gula yang sangat khas pada tarikh istimewa seperti Krismas atau Minggu Suci, mereka adalah makhluk perosak, dan anda boleh menjumpainya dalam dua varian berbeza: pestiños dengan gula dan kayu manis seperti yang kami cadangkan hari ini dengan resipi atau pestiña madu ini, kerana kami sudah membuat anda beberapa ketika dan kemudian kami memaut.

Mereka adalah bahan asas sehingga anda tidak akan menghadapi masalah ketika mencarinya; ya, pestiños adalah gula-gula di mana anda harus mengerjakan doh dengan sangat baik sehingga tidak keluar terlalu keras atau terlalu melekit. Sekiranya mereka tidak keluar pada kali pertama, jangan putus asa, pasti kali kedua anda melakukannya, mereka akan keluar dengan lebih baik. Kami meninggalkan anda dengan resipi!

Pestiños dengan gula dan kayu manis
Pestiños dengan gula dan kayu manis dilihat di banyak meja sekarang sekitar Krismas. Ini adalah manis khas dan sangat tradisional di negara kita, Sepanyol.
Pengarang
Bilik dapur: Tradisional
Jenis resipi: Gula-gula
Hidangan: 10-15
Masa Persediaan: 
Masa memasak: 
Jumlah masa: 
Ramuan
  • 500 gr. tepung Gandum
  • 150 ml minyak zaitun
  • 150 ml wain putih
  • 1 cawan anis manis
  • 2 sudu besar matalauva (anise)
  • Secubit garam
  • Serai lemon
  • Canela
  • Gula
  • Minyak bunga matahari
Persediaan
  1. Dalam mangkuk kita akan menambahkan sebahagian besar bahan dan mencampurkan sehingga kita mendapat adunan yang homogen dan cukup pekat itulah yang perlu kita uli untuk kemudian membentuk bentuk makhluk perosak.
  2. Dalam mangkuk ini perkara pertama yang kita tambahkan ialah cecair: 150 ml minyak zaitun, 150 ml wain putih dan segelas anise. Campurkan sedikit dengan bantuan batang atau garpu dan maka kita mengambil pepejal: 500 gram tepung gandum (jika lebih senang kita boleh menambahkannya sedikit demi sedikit dan campurkan), matalauva (secukup rasa), kulit lemon, satu sendok teh kayu manis dan sedikit garam. Kami mencampurkan segalanya dan apabila sukar untuk kami bergerak, kami mengeluarkannya dan kami terus mencampurkan di atas meja atau meja dengan bantuan tangan anda, dengan sedikit tepung yang sebelumnya tersebar sehingga tidak melekat.
  3. Kami menguli dengan menggulung, meninggalkan lapisan doh nipis, kami memotong bulatan dan kemudian dengan bantuan jari kita membentuk pestiño.
  4. Kami sedang memanaskan minyak dan apabila sangat panas, kami menambah racun perosak. Setelah selesai, kami mengeluarkannya dan membuangnya gula dan kayu manis.
  5. Kami membiarkan sejuk dan makan ketika kita mahu ...
Maklumat pemakanan setiap hidangan
Kalori: 300

 


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.